آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

مجموعه ای از درس های تعاملی را در آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده  یک محیط برنامه نویسی آنلاین که بازخورد فوری ارائه می دهد.

 

این دوره به طور خاص برای بچه ها طراحی نشده است، آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده اما دروس باید برای اکثر دانش آموزان دبیرستانی و برخی از دانش آموزان دبیرستانی مناسب باشد.

 

کلاس های کدنویسی برای بچه ها، Udemy

Udemy

Udemy یک پلتفرم دوره آنلاین است که هر  آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان سادهمتخصص موضوعی می تواند از آن برای ایجاد و انتشار محتوای آموزشی استفاده کند. مدرسان بالقوه ایده های دوره خود را ارسال می کنند که ارزیابی شده و باید توسط Udemy تایید شود.

 

بنر آهنگ پایتون با سن

از آموزش های تمرینی استفاده کنید – بهترین آموزش های آنلاین پایتون برای کودکان

CodeWizardsHQ

ریزه کاری

پایتون را تمرین کنید

لوگوی آبی CodeWizardsHQ

CodeWizardsHQ

بچه‌ها می‌توانند منابع رایگان پایتون از جمله آموزش‌های پایتون آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده را در اینجا پیدا کنند. آموزش‌های Hour of Code ما پایتون و سایر زبان‌هایی را که در کلاس‌های آنلاین و زنده برنامه‌نویسی کودکان آموزش می‌دهیم، پوشش می‌دهد. آموزش 1 ساعته پایتون به مبتدیان و کودکان 11 تا 18 ساله می آموزد که بازی پایتون خود را بسازند.

 

لوگوی ساعت خرد پایتون

ریزه کاری

Trinket’s Hour of Python مجموعه ای از آموزش ها، چالش ها و تمرین های پایتون برای مبتدیان کامل و همچنین بچه های با تجربه تر است. بسیاری از چالش ها بر اساس آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده مسائل ساده دنیای واقعی که کدنویسان حرفه ای باید حل کنند، مدل سازی شده اند.

 

آرم پایتون را تمرین کنید

پایتون را تمرین کنید

این وب سایت شامل ده ها تمرین تمرین پایتون با کد نمونه است که بچه ها می توانند به عنوان مدل برای برنامه های خود استفاده کنند. برخی از چالش ها شامل وظایف برنامه  آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده نویسی رایج مانند کار با فایل ها می شود. برخی دیگر بچه ها را به نوشتن بازی های ساده مانند تیک تاک و جلاد دعوت می کنند.

 

از Gamification استفاده کنید – بهترین بازی پایتون برای کودکان

CodeCombat

CheckIO

PyGame

Udemy

کد آرم مبارزه

CodeCombat

در CodeCombat، بچه ها با انجام یک بازی کدنویسی در پایتون را یاد می گیرند. نیازی به دانش کدنویسی قبلی نیست، اما بازیکنان بلافاصله برنامه نویسی را شروع می کنند. این بازی دستورالعمل های آسانی را برای نوشتن کد ارائه می دهد که یک کاراکتر را روی صفحه حرکت می دهد. گرافیک به آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده  خوبی هر چیزی است که بچه ها ممکن است در بازی های ویدیویی دیگر به آن عادت کنند.

 

لوگوی چکیو

CheckIO

در این بازی مبتنی بر مرورگر، بچه‌ها قبل از تلاش برای تکمیل «ماموریت‌ها» با کد خود، نگاهی به نمونه‌های پایتون می‌اندازند. بیشتر بازی بیشتر از CodeCombat مبتنی بر متن است، اما حل مشکلات در هر ماموریت می تواند بسیار سرگرم کننده باشد.

 

بازی پایتون در آرم رزبری پای

PyGame

کدنویسان مشتاق می توانند در واقع یک بازی را در این مجموعه از درس های برنامه نویسی آسان بسازند. همه کدها برای بچه ها ارائه شده است تا گام به گام آن را دنبال کنند. بچه های  آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده کنجکاو ممکن است بخواهند قسمت هایی از آن را تغییر دهند و ببینند چه اتفاقی می افتد.

 

Scary Spot the Difference زبان آموزان را با PyGame آشنا می کند. PyGame یک کتابخانه از فایل های پایتون است که فقط برای توسعه بازی ایجاد شده است، موضوعی برای بچه هایی که به ساخت بازی علاقه مند هستند.

 

توصیه می شود: کلاس های پایتون برای کودکان

 

شروع به خواندن – بهترین کتاب های پایتون برای کودکان

کلاس‌های آنلاین، بازی‌ها و فیلم‌های آموزشی ابزارهای مفیدی برای کودکانی هستند که پایتون را یاد می‌گیرند. این منابع تعاملی به بچه ها کمک می کند با انگیزه بمانند و می توانند بسیار سرگرم کننده باشند، اما تحقیقات نشان می دهد که کتاب فیزیکی هنوز هم جایگاهی در آموزش دارد.

 

مهارت های خواندن برای موفقیت تحصیلی و شغلی بسیار مهم است. در ایالات متحده، آمار نشان می دهد که اکثر بچه هایی که در کلاس سوم از خواندن عقب می مانند، هرگز به عقب آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده  نمی افتند. از سوی دیگر، یک مطالعه اخیر نشان می دهد که کودکانی که در خانه هایی با کتاب های فراوان بزرگ می شوند، می توانند تا سه سال از همکلاسی های کمتر کتابخوان خود جلوتر باشند.

 

کتاب ها همچنین مزایایی نسبت به رسانه های دیجیتال برای کودکانی که پایتون را یاد می گیرند، دارند. مشاهده پیشرفت با کاهش تعداد صفحات خوانده نشده باقیمانده آسان است. بچه‌ها می‌توانند به هر صفحه‌ای از کتاب ورق بزنند، دور بزنند، سرسری بخوانند و با سرعت خودشان بخوانند.

 

بیشتر بچه‌ها می‌توانند خیلی سریع‌تر از کسی که در یک ویدیو صحبت می‌کند بخوانند. این بدان معناست که آنها می توانند با خواندن محتوای بیشتری نسبت به تماشای ویدیوها برای مدت زمان مشابه، هضم کنند.

 

همچنین خوب است که هنگام یادگیری کدنویسی، قفسه ای پر از کتاب های مرجع داشته باشید، مانند بهترین کتاب های کدنویسی ما برای کودکان.

 

پایتون برای کودکان

کد نویسی برای کودکان پایتون

کدنویسی کامپیوتری

کدنویسی پروژه ها در پایتون

ماجراجویی در Minecraft

پایتون برای کودکان نسخه 2

پایتون برای کودکان: مقدمه ای بازیگوش برای برنامه نویسی

سن هدف: بچه های دبستانی و راهنمایی

 

اگر می‌توانید فقط یک کتاب درباره پایتون برای فرزندتان بخرید، باید پایتون برای کودکان باشد. این مجلد، مبانی پایتون را با کدهای سرگرم کننده و قابل درک مثال و تمرین ها پوشش می دهد. خوانندگان نحوه دانلود، نصب و شروع با پایتون را در چند صفحه اول یاد می گیرند.

 

هر فصل با خلاصه ای مفید از مطالبی که تازه آموخته شده به پایان می رسد. بچه ها نحوه کار با گرافیک، ساخت برنامه های دسکتاپ و توسعه بازی ها را کشف می کنند. Python for Kids مملو از اطلاعات است و باید در قفسه کتاب هر کدنویس جوان باشد.

 

کد نویسی برای پایتون بچه ها

کد نویسی برای کودکان پایتون

سن هدف: بچه های دبستانی و راهنمایی

 

بچه‌ها با فعالیت‌های عملی بهتر یاد می‌گیرند و این ه Teaching Python programming for children and teenagers in simple language مان چیزی است که برنامه‌نویسی برای کودکان پایتون به آنها آموزش می‌دهد. آنها 50 فعالیت سرگرم کننده و تعاملی دریافت می کنند که اصول اولیه زبان برنامه نویسی پایتون را به آنها آموزش می دهد. از یادگیری بلوک ساختمان ضروری





:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: